Počas leta 2021 tvorili podľa nej približne 80 % návštevnosti, teda
absolútnu väčšinu ubytovaných hostí na Slovensku domáci návštevníci, na
ktorých sa zameriavala aj taktická kampaň agentúry na podporu cestovného
ruchu Slovakia Travel. Celkovo 3,2 milióna nocí strávili Slováci na
dovolenke na Slovensku, v prázdninových mesiacoch tohto roka sa
ubytovalo v hoteloch, penziónoch či chatách 1,02 milióna domácich hostí,
čo predstavuje o 16,1 % vyšší počet Slovákov ako v roku 2019, ktorý bol
doteraz považovaný za najlepší turistický rok v histórii Slovenska.
Skvelé čísla domáceho turizmu sa v roku 2021 dosiahli aj napriek
pandemickým obmedzeniam, ktoré v roku 2020 neboli natoľko prísne.
Vyplýva to z údajov Štatistického úradu SR. V minulom roku letná
návštevnosť domácich dosiahla takmer 940.000 hostí, pred dvoma rokmi to
bolo takmer 882.000 hostí.
"Naskočili sme do rozbehnutého vlaku a pripravili kampaň, aká u nás v
oblasti cestovného ruchu ešte nebola. O miestach na trávenie dovolenky
sa hovorilo všade - v televíziách, rádiách, čítali ste o nich v
tlačených médiách. Slováci sa rozcestovali po Slovensku a na vlastné oči
videli miesta, o ktorých doteraz len čítali alebo počuli. Tie percentá
by boli ešte vyššie, no treba si uvedomiť, že veľa Slovákov trávilo leto
na svojich chatách alebo u priateľov," povedal Václav Mika, generálny riaditeľ Slovakia Travel.
Pre nepriaznivú a nejasnú pandemickú situáciu však podľa neho Slovensko
naďalej zaznamenáva pokles zahraničných návštevníkov. V aktuálnej letnej
sezóne sa ubytovalo na Slovensku 229.000 cudzincov, čo bolo o 63 %
menej ako pred dvoma rokmi pred pandémiou.
"Tento pokles je v dôsledku pandemických opatrení prirodzený. Domáci
turisti výpadok zahraničných cestovateľov nevykryjú. Dôležité sú jasne
nastavené pravidlá. Preto sme po letnej taktickej kampani na Slovensku
rozbehli informačnú kampaň v okolitých krajinách, v ktorej vysvetľujeme
podmienky vstupu na Slovensko a pomáhame orientovať sa v tejto nejasnej
situácii," uviedol Mika.
Slovakia Travel sa po úspešnej letnej sezóne zameriava aj na zahraničný
trh, spustila informačnú kampaň v Česku, Poľsku a Maďarsku, v ktorej
hlavne objasňuje pravidlá vstupu zahraničných turistov na Slovensko.
Prioritou je aj Expo Dubaj 2020, a to v rámci vizuálne a obsahovo
pútavej expozície v slovenskom pavilóne, ktorá prezentuje našu krajinu
ako atraktívnu dovolenkovú destináciu.